پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تاثیرات حشیش

حشیش عصاره ای با پتانسیل اعتیاد آوری بسیار بالا است و آثار روانگردان آن و تأخیر ظاهر می‌شود و در صورت افزایش مصرف، توهم در شخص ظاهر خواهد کرد.

تاثیرات حشیش

حشیش عصاره ای با پتانسیل اعتیاد آوری بسیار بالا است و آثار روانگردان آن و تأخیر ظاهر می‌شود و در صورت افزایش مصرف، توهم در شخص ظاهر خواهد کرد. همچنان که پیشتر اشاره شد، جزء اصلی حشیش ماده ی موثر THC است و تاثیرات گوناگونی چون اشکال در حافظه، گسیختگی در افکار، ضعف در توجه و تغییرات سریع هیجانی و توهم را در انسان ایجاد می کند.

در حقیقت، تحمل ایجاد نمی‌کند اما وابستگی روانی به وجود می‌آورد. مصرف‌کنندگان مجرب حشیش می‌توانند با کنترل مقدار مصرفی به خاصیت های کلی آن، مانند اثرات لذت بخش، تحریک کننده و توهم آور، دست پیدا کنند. اثرات لذت بخش حشیش به صورتی است که شخص خود را اجتماعی و ارضا شده احساس می کند و می تواند به آرامش ذهنی و فیزیکی دست یابد.

 اثرات اولیه ی حشیش مصرفی به صورت محرک زا می باشد؛ شخص خیلی زود تغییر خو داده و بسیار شاد می شود و با خنده های منقطع به فکر بسیار عمیقی فرو می رود. به علاوه، این افراد ارتباطات اجتماعی بیشتر ایجاد می‌کنند و از ارتباطاتشان لذت بیشتری میبرند.

در این افراد، حالاتی چون افزایش حس شوخی، تصورات آزادتر، حساسیت زیاد به حقیقتی غیر از حقیقت های عادی، دقیق تر و قوی تر شدن تمام حس ها و اختلال در موقعیت سنجی فضایی را می توان نام برد. علائم ناشی از مصرف کانابیس، عبارتند از احساس تشنگی، احساس کندی گذر زمان، افزایش حساسیت به محرک های محیطی، آشکار شدن جزئیات بیشتر، خنده و شوخی و اعمال مسخره آمیز، احساس قطع ارتباط با محیط، احساس غرق شدن در فضا، اختلال در قضاوت، اختلال در هماهنگی حرکات و مهارت های حرکتی مثل رانندگی می باشد.

همچنین، اثرات تحریک کنندگی این ماده به قدری است که به تحریک شدگی خشن و شدید، انجام اعمال تهاجمی و جنایتی منجر می شود. اثرات توهم زای حشیش باعث شده که آن را جزء گروه توهم زاها قرار دهند و باید دانست که اثرات توهم زایی، با اثراتی تحریکی و لذت بخش همراه شده و ترکیبی پیچیده از تغییرات ادراکی، تفکری و خلقی را به وجود می‌آورد.

 همانطور که مشخص است، توهم در بیماران روانی به صورت ناگهانی، کامل بدون رابطه با دنیای خارجی اجسام است مثل شنیدن صداهایی که از خارج از خود شخص باشد؛ اما توهم تولید شده توسط حشیش به صورت تدریجی و نسبتاً ارادی است و هیچ وقت کامل نمی شود مانند حرکتی تصویرهای نقاشی توسط خود شخص.

 افزایش مصرف کانابیس می تواند توهماتی چون LSD را ایجاد کند و در حین توهم، حالت های وحشت زدگی در مصرف کننده ایجاد می شود و علت این وحشت زدگی به علت ترس از پایان نیافتن چنین حالت وحشت‌زدگی است. به عنوان یک حقیقت وجود خاصیت های سه گانه مطرح شده توسط حشیش، باعث شده که این ماده مورد توجه و انتخاب بسیاری از نوجوانان و جوانان قرار گیرد.

 در واقع، هنگامی که کانابیس را مانند سیگار می کشند، بوی مخصوص و بدی در فضا می پیچد و استعمال اولیه ی این ماده موجب تقویت حواس انسان مانند لامسه، شنوایی و بویایی می شود. به علاوه، مصرف کنندگان آن ممکن است به اوهام و تخیلات بپردازند و بسیار خوشحال و آرام به نظر آیند. به طور کلی، اثرات حشیش را می توان به دو دسته تقسیم کر:.
۱- اثرات فیزیکی حشیش
۲-اثرات روانشناختی حشیش



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات