پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

داغدیدگی در بزرگسالی

در مورد اینکه کدام نوع فقدان با شدیدترین واکنش سوگ همراه می گردد توافقی وجود ندارد.

داغدیدگی در بزرگسالی

در مورد اینکه کدام نوع فقدان با شدیدترین واکنش سوگ همراه می گردد توافقی وجود ندارد. هرچند مرگ همسر غالباً استرس آمیز ترین رخداد زندگی رتبه‌بندی می‌شود. برخی عقیده دارند که مرگ فرزند استرسی عمیق تر است. مرگ کودک غمی خاص است. فقدانی همیشگی برای پدر، مادر، خواهر یا برادر، پدربزرگ و مادربزرگ و سایر اعضاء خانواده. مرگ کودک یک تجربه تغییر دهنده زندگی است. مرگ والدین و خواهر و برادرها در بزرگسالی مورد بررسی های سیستماتیک قرار نگرفته‌اند. اما در مقایسه با مرگ همسر و فرزند معمولا خفیف تر تلقی می شوند.
در فقدانهای اواخر پری ناتال سوگ برای مادر شدیدتر است و غالباً در حاملگی های بعدی هم احساس می‌شود. سندرم مرگ ناگهانی کودک مخصوصا مسئله‌ساز است به این دلیل که مرگ ناگهانی و غیرمنتظره است. والدین ممکن است احساس گناه فوق العاده پیدا کرده همدیگر را سرزنش کنند که خود به مشکلات بعدی زناشویی می انجامد.
اعضاء خانواده بازمانده، دوستان، یا دوستداران افرادی که به دلیل سندرم نقص ایمنی اکتسابی مرده اند در مقابل چالشی خاص قرار دارند. این بیماری معمولاً داغ بیماری و جامعه همجنس گرایی را به طور کلی با خود دارد. با ترس مراقبین از آلودگی با بیماری همراه است و در افرادی شایع تر است که در بهار زندگی هستند. عفونت بدون علامت ممکن است به فرد آلوده و نزدیکان او مجال انطباق به تشخیص را بدهد.
معهذا، وقتی فرد HIV مثبت شروع به نشان دادن علائم عفونت های فرصت طلب یا سرطان می‌کند، بیماری باز بصورت يک تهدید درمی‌آید. مقابله با واقعیت هیجانی پیچیده و دشوار است. غالبا مراقبین و نیز بیماران HIV مثبت آرزوی مرگ می کنند. که می تواند برانگیزنده احساس گناه باشد. برای فرد داغديده، وضعیت HIV خودش، فقدان های مکرر و سایر عوامل استرس زا می‌تواند بهبود را مشکل سازد.
مردهای همجنسگرا که یار جنسی خود را به دلیل AIDS از دست داده اند ممکن است افسرده تر باشند، بیشتر به فکر خودکشی بیفتند و نسبت به مصرف داروهای غیر مجاز بیشتر از داغديده های دیگر آسیب پذیر باشند. سالمندان بیشتر از افراد ساير مراحل چرخه رشد یا فقدان مواجه می گردند و احساس تنهایی شدید ممکن است یادآور دائمی کسانی باشد که سر در گذاشته اند. در سالمندان ناتوانی که همسر خود را در را برای کارکرد روزمره به او وابسته بوده یا تنها منبع مصاحبت آنان بوده است از دست داده اند، واکنش های داغدیدگی ممکن است عمیق تر باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات