پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان اوتیسم

پیشینه پژوهشی نشان می دهد که روش رفتاری تنها مدل درمانی است که موثر بودن آن در کودکان اوتیستيک از لحاظ تجربی نشان داده شده است.

درمان اوتیسم

پیشینه پژوهشی نشان می دهد که روش رفتاری تنها مدل درمانی است که موثر بودن آن در کودکان اوتیستيک از لحاظ تجربی نشان داده شده است. مطالعه اخیر لوواس یافته‌های قابل توجه و خوش بینانه ای را راجع به پیشرفت در کودکان اوتیستیک با درمان رفتاری فشرده گزارش می‌کند.

در مطالعه، دو گروه از کودکان اوتیستیک بسیار خردسال کمتر از چهل و شش ماه با بیش از ۴۰ ساعت در هفته (گروه ازمايش) یا کمتر از ۱۰ ساعت در هفته (گروه کنترل) جهت مداخله رفتاری فرد به فرد فشرده فراهم شدند. درمان در تمام محیط ها مثل خانه، مدرسه، جامعه به وسیله دانشجویان آموزش دیده بعنوان درمانگر و والدین انجام گرفت؛ درمان به طور کلی شامل رفتارهای خود تحریکی خود جرحی، آموزش تقلید، پيروي از دستورات، رفتار اجتماعی، بازی مناسب، زبان، تکاليف پیش مدرسه‌ای، و یادگیری مشاهده ای بود.

هر دو گروه حداقل دو سال درمان دریافت کردند. یک گروه کنترل دوم، که درمانی دریافت نکرده بود به منظور پیشگیری از خطای نمونه گیری یا جانبداری ارجاع، در مطالعه شرکت داشت. نتایج این پژوهش نشان می‌داد که ۴۷ درصد از کودکانی که درمان فشرده بلند مدت دریافت کرده بودند کار کرد بهنجار هوشی و تحصیلی، با نمرات بهره هوشی در سطح بهنجار و عملکرد موفقیت آمیز در پایه اول مدارس عمومی به دست آوردند.

۴۲ درصد دیگر از کودکان در این گروه در کلاسهای زبان پریشی قرار گرفتند و در سطح عقب مانده خفیف نمره گذاری شدند. در مقابل، کودکان گروههای کنترل ناموفق ماند ماندند؛ تنها دو درصد از این کودکان کار کرد معمولی داشتند، ۴۵ درصد در سطح عقب مانده ذهنی خفیف طبقه بندی شدند و در سطح زبان پریشی قرار گرفتند، و ۵۳ درصد در سطح عقب مانده شدید نمره گذاری شدند و در سطح عقب مانده - اوتيستيک قرار گرفتند. اين نتایج از آن جهت نوید بخش هستند که اعلام می دارند بعضی از کودکان اوتیستیک می‌توانند به کمک درمان رفتاری جامع بهنجار شوند. این نتایج باید با احتیاط تفسیر شوند.

این یافته ها نیاز به تکرار شدن دارند؛ در ضمن، مشکلات رفتاری روش شناختی خاص (نظیر استفاده از آزارنده های وابسته در گروه آزمایشی اما نه در گروه کنترل) نیز باید در نظر گرفته شوند. اگر چه، این یافته ها به وضوح نشان می‌دهند که کودکان اوتیستیک می‌ توانند با درمان رفتاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند. تکنیک های رفتاری، زمینه گسترده‌ای در پیشینه پژوهشی دارند و می‌توانند به صورت بسیار وسیع مورد مطالعه قرار گرفت گیرند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات