پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چطور اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

اگر شخصی اعتماد به نفس بسیار بالایی دارد، بدلیل آن است که آن فرد مدتها روی خود و افزایش اعتماد به نفس خود کار کرده است.

راه های افزایش اعتماد به نفس

هیچکس با اعتماد به نفس بی نهایت به دنیا نمی آید. اگر شخصی اعتماد به نفس بسیار بالایی دارد، بدلیل آن است که آن فرد مدتها روی خود و افزایش اعتماد به نفس خود کار کرده است. اعتماد به نفس و بالا بردن آن چیزی است که شما باید یاد گرفته و خودتان بسازید چرا که چالش ها و سختی های زندگی مانند مسائل عاطفی، کاری، درسی و اجتماعی می تواند آن را نابود کند.

کنترل اعتماد به نفس خود را در دست بگیرید

اگر شما اعتماد به نفس کمی دارید، آیا ممکن است بتوانید برای تغییر آن کاری کنید؟ آیا اعتماد به نفس شما دست خودتان است؟ بله!

با اینکه شاید عجیب بنظر برسد، اما اگر شما دچار کمبود اعتماد به نفس هستید، قطعا می توانید کار هایی انجام دهید که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. اعتماد به نفس ژنتیکی نیست و شما برای داشتن اعتماد به نفس بالا نیاز به هیچکس دیگری ندارید.  و اگر فکر می کنید که شایستگی کافی را ندارید، به اندازه کافی باهوش نیستید، به اندازه کافی جذاب نیستید و ... ، میتوانید آن را تغییر دهید.

در ادامه این مقاله ما برخی از کار هایی که می توانید برای افزایش اعتماد به نفس خود انجام دهید را برای شما گرد آوری کرده ایم. هیچکدام از این کارها جادویی نیستند و تنها عادات ساده ای هستند که میتوانند به شما در ساخت یک تصویر ذهنی بهتر از خودتان به شما کمک کنند.

به ظاهر خود اهمیت بدهید.

شاید این کار، کار خارق العاده ای بنظر نرسد اما تغییری که زیبایی و آراستگی شما می تواند بر روی احساسات و تصویر شما از خودتان داشته باشد بسیار شگفت انگیز است.

زیبا لباس بپوشید

این مورد نیز مانند راهکار قبلی می باشد. اگر شما به زیبایی و آراستگی لباس بپوشید، احساس خوبی درباره خودتان خواهید داشت. این کار باعث می شود شما احساس سرزندگی و پیروزی کنید و احساس کنید که می توانید از پس هرکاری در دنیا بر بیایید.

اما خوب لباس پوشیدن برای هرکس تعریفی جدا دارد. اینکار لزوما به معنی خریدن لباس های بسیار گران قیمت نیست بلکه لباس های ساده و زیبا نیز می توانند تاثیر خود را بر روش اعتماد به نفس شما بگذارند.

لبخند بزنید

لبخند زدن نیز از مواردی است که می تواند تاثیر مثبتی بر کردار و رفتار شما داشته باشد. لبخند زدن به خودی خود باعث می شود که شما با اعتماد به نفس بیشتری  در بین افراد ظاهر شوید، و علاوه بر آن باعث می شود که با دیگران مهربان باشید که خود باعث ایجاد اعتقاد به نفس می شود.

ورزش کنید

شاید این گزینه را بار ها و بار ها دیده باشید، اما ورزش کردن یکی از موثر ترین راهکار های افزایش و بهبود تصویر ذاتی شما از خودتان است و باعث می شود نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید.

کار های مورد علاقه تان را انجام دهید.

چه کاری را مدت هاست که دوست دارید انجام دهید اما وقت نمی کنید به آن بپردازید؟ آن کار را در اولویت زندگی خود قرار دهید. اینکار باعث ایجاد حس خوشحالی و رضایت از زندگی، و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات