پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مقاوم سازی در مقابل استرس

مقاوم سازی در مقابل استرس مهارت های کنترل عصبانیت از طریق تجسم ،آسانتر از قرار گرفتن در وضعیت های واقعی است. مقاوم سازی در مقابل استرس به این صورت است که همزمان با تجسم به وضعیت عصبانی کننده با خودگویی های مناسب خودتان را

مقاوم سازی در مقابل استرس

مهارت های کنترل عصبانیت از طریق تجسم ،آسانتر از قرار گرفتن در وضعیت های واقعی است. مقاوم سازی در مقابل استرس به این صورت است که همزمان با تجسم به وضعیت عصبانی کننده با خودگویی های مناسب خودتان را آرام میکند.

در این روش صحنه هایی را که در آنها عصبانی می شوید،از لحاظ شدت مرتب می کنید.ابتداصحنه هایی را بنویسید که باعث می شود تا حدودی عصبانی شویدو در انتهای مواردی را بنویسید که باعث عصبانیت شدید شما می شود.برای ساخت یک توالی از صحنه هایی که باعث عصبانیت شما می شوند، در مرحله اول، تمام موقعیت هایی را که در ارتباط خود با همسرتان باعث عصبانیت شما می شوند، یادداشت کنید. اختلاف در مورد بچه ها، پول، کارهای مربوط به خانه ،عادتهای شخصی، فعالیت‌های تفریحی، رابطه جنسی، تقسیم مسئولیت ها، ارتباط با دوستان و غیره. فقط به مواردی که باعث آشفتگی شدید می‌شوند اکتفا نکنید، رنجشهای جزئی را نیز لیست کنید به نوشتن ادامه دهید تا موقعی که حداقل ۲۰ مورد در لیست خود داشته باشید.

سپس از موارد را که نوشته اید،با توجه به میزان عصبانی کننده مرتب کنید. ابتدا موارد را بنویسید که (شما را تا حدی عصبانی می‌کند) و بعد آنها ایرادی به ترتیب با عصبانیت بیشتر شما می شوند. برای این کار می توانید از یک مقیاس استفاده کنید که از صفر ( عدم عصبانیت) تا صد (شدیدترین حالت عصبانیت که تابه حال بوده اید) را نشان می دهد و مواردی را که نوشته اید، با توجه به میزان عصبانیت کننده بودن در یک مقیاس قرار دهید. برای اینکه این اولویت‌بندی مفید باشد مواردی که در مقیاس عصبانیت کنار هم قرار گرفتنه اند، نباید از لحاظ میزان عصبانیت تفاوت فاحشی با هم داشته باشند.

اگر ۲۰ مورد را نوشته اید باید تقریباً با فاصله ۵ نقطه روی مقیاس مثلاً ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ افزایش یابند. به این ترتیب موارد را که نوشته در بین دو انتهای بالاترین و پایین ترین حد مقیاس دسته‌بندی می‌شوند. بیشترموارد در میانه خواهد بود. هر جا در سلسله مراتب متوجه شدید، مواردی که نوشته اید از لحاظ تحریک کنندگی با هم تفاوت دارند، باید با اضافه کردن موارد مناسب این فاصله را کم کنید.

اگر بین مورد (لباسهایشان را در کف اتاق می‌اندازند) و مورد ( بدون مشورت من، افراد را برای شام دعوت می‌کند) چیزی وجود نداشته باشد، و حداقل به ۵ مورد نیاز دارید تا سلسله مراتب موارد عصبانی کننده آرام آرام از حالت پایین به حالت شدید پیش بروند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات