پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اثرات آزار جنسی در کودکی روی زنان و مردان

اثرات آزار جنسی در کودکی روی زنان و مردان یکسان است

اثرات سوء استفاده جنسی در کودکی

تحقیقاتی که اخیرا درباره اثرات مخرب آزار جنسی به عمل آمده است، به ما نشان می دهد که مردان و زنان تقریبا بطور یکسانی از اثرات طولانی مدت آزار جنسی در کودکی رنج می برند.

اگر چه اکثر تحقیقاتی که پیش از این درباره اثرات آزار جنسی صورت گرفته بود بر روی اثرات آن روی زنان تمرکز داشت، اما تحقیقات جدید به آن اشاره دارد که مردانی که در کودکی قربانی آزار جنسی بوده اند نیز معمولا به همان اندازه از آن رنج می برند که زنها از آن رنج می برند و اثرات مخرب آن روی هر دو جنس تقریبا یکسان است.

همچنین تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که اثرات آزار جنسی بر روی زندگی اجتماعی و فردی قربانیان، در زنان و مردان یکسان بوده و در هردوی آنها ممکن است اثرات جبران نا پذیر اجتماعی، مانند اختلال در برقراری ارتباطات، اعتیاد به الکل، مواد مخدر و مشکلات روحی دیگر بگذارد.

نتایج این تحقیق در مجله ی پزشکی American Journal of Preventive به ثبت رسیده و بسیار مورد استفاده واقع شده است.

نتیجه نظر سنجی به عمل آمده درباره آزار جنسی

در طی این تحقیق، محققان با بیش از 17,000 فرد بزرگسال بطور تصادفی مصاحبه و نظر سنجی به عمل آوردند. در این نظرسنجی از افرادی که شرکت کرده بودند درباره خاطره آزار جنسی شان، و هچنین وضعیت سلامت روحی و مشکلات اجتماعی آنها سوال شد.

در این نظر سنجی، 25 درصد از زنان، و بیش از 16 درصد از مردان اظهار داشتند که در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

هنگامی که درباره جنسیت فرد آزار دهنده از افراد سوال شد، زنان اظهار کردند که در 94 درصد از مواقع، مردان کسانی بودند که آنها را مورد آزار جنسی قرار دادند. در عین حال، مردان نیز اظهار کردند که جنسیت سو استفاده کنندگان  تقریبا برابر بوده است و معمولا زنان 40 درصد از آزار های جنسی را مرتکب شده اند.

در ادامه ی این نظر سنجی، از شرکت کنندکگان درباره نوع آزار جنسی آنها سوال شد. یکی از اهداف محققان این بود که بدانند در طی روند آزار جنسی مقاربت جنسی نیز صورت گرفته، یا آزار جنسی تنها با لمس بدن افراد خاتمه یافته است.

محققان دریافتند که خطر اثرات منفی آزار جنسی در مردان و زنان، درصورتی که مقاربت جنسی و دخولی صورت گرفته باشد، بیشتر و تا حدی شدید تر خواهد بود.

اثرات آزار جنسی روی افراد

مطالعات نشان می دهد که آزار و سو استفاده جنسی، ریسک ابتلا به مشکلات روحی و روانی افراد را، علاوه بر مشکلات اجتماعی که برای فرد پدید می آید بالا می برد، و همچنین در طی مطالعات اثبات شد که این خطرات در زنان و مردان یکسان است.

آمار ها نشان می دهد که اقدام به خودکشی در زنان و مردانی که در کودکی مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته اند، حدود دو برابر افراد دیگر است.

همچنین اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که بزرگسالان هر دو جنس زن و مرد، که در کودکی مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته بودند، بیشتر از سایر افراد دچار اعتیاد به الکل و مواد مخدر می شوند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات