پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

علائم اضطراب احتماعی را بشناسید

همه ی افراد اضطراب را تجربه می کنند، اما اضطراب در این افراد متفاوت است

اختلال اضطراب اجتماعی چیست؟

همه ی افراد با احساس نگرانی و موذب بودن در حضور برخی از افراد، یا در زمان قرار گرفتن در برخی شرایط مانند شرایط و موقعیت های اجتماعی مهم آشنا هستند و به احتمال زیاد آن را تجربه کرده اند.

شاید برای شما هم این موقعیت پیش آمده باشد که هنگامی که می خواهید شخصی را برای اولین بار ملاقات کنید، یا هنگامی که می خواهید رو به روی افرادی درباره ی مسئله ای صحبت کنید، دچار استرس و ترس شوید و شروع به عرق کردن کنید.

اگر چه سخنرانی کردن و وارد شدن به اتاقی پر از افراد غریبه برای همه ی افراد کار آسانی نیست، اما برخی از افراد نیز می توانند به خوبی با این شرایط کنار آمده و از پس آنها بر آیند.

این شرایط ممکن است برای همه اتفاق بی افتد، و اکثر مواقع طبیعی باشد. با این حال، اگر فردی دچار اختلال اضطراب اجتماعی باشد، میزان این استرس و اضطراب ها در او بسیار بیشتر از سایر افراد خواهد بود و ممکن است فرد نتواند خودش را کنترل کند.

میزان و شدت این اختلال در برخی از افراد مبتلا به آن، ممکن است آنقدر زیاد باشد که شخص از تمام ارتباطات و فعالیت های اجتماعی خود داری کند، چرا که اتفاقات و چیز هایی که افراد آنها را طبیعی و نرمال تصور می کنند، مانند صحبت کردن با افراد و برقراری ارتباط چشمی، برای آنها بسیار سخت و موذب کننده است.

 در نتیجه ی این نوع از اختلال، ممکن است نه تنها زندگی اجتماعی فرد تحت تاثیر قرار گرفته و دچار اخلال شود، بلکه تمام جنبه های زندگی او ممکن است تحت تاثیر این اختلال شروع به فروپاشی کند.

شاید یکی از خبر های خوشی که می توان به افراد مبتلا به این عارضه داد این باشد که احتلال اضطراب اجتماعی، که با عنوان فوبیای اجتماعی نیز شناخته می شود، یی از مرسوم ترین و شایع ترین بیماری های روانی بین افراد در سر تا سر دنیا می باشد؛ و ممکن است سخت ترین قسمت این بیماری، درخواست کمک برای این بیماری باشد.

یکی از چیز هایی که در ادامه ی این مقاله به آن می پردازیم، این است که به شما کمک کنیم تا بفهمید ساکت بودن شما در شرایط اجتماعی، صرفا به دلیل شخصیت و درون گرایی شماست، یا این امر فرا تر از خجالتی بودن شماست و شما با یک اختلال روانی رو به رو هستید و لازم است تا به یک پزشک مراجعه کنید.

نشانه های این اختلال چیست؟

افرادی که به اختلال اضطراب اجتماعی مبتلا هستند، ممکن است با روش ها و شکل های مختلف و گوناگونی این اختلال را از خود بروز دهند. با این حال، در اینجا برخی از شرایطی که افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی با آنها دچار مشکل می شوند را برای شما ذکر کرده ایم. این شرایط شامل موارد زیر می باشند:

  • هم صحبتی و معاشرت با افراد غریبه
  • صحبت کردن و حرف زدن در جمعی از افراد
  • ملاقات افراد جدید
  • برقراری ارتباط چشمی با افراد
  • وارد شدن به اتاق ها
  • استفاده از دستشویی های عمومی
  • رفتن به مهمانی ها و دورهمی ها
  • غذا خوردن و نوشیدن در حضور افراد
  • زمان رفتن به مدرسه یا سر کار
  • در زمان شروع کردن یک مکالمه



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات