پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مشاوره قبل از ازدواج در کلینیک تخصصی آرمیتا

بر اساس آمار هایی که منتشر شده است، سال 97 یکی از سال های جنجالی در خصوص آمار ازدواج و طلاق بوده است.

مشاوره قبل از ازدواج، اگر چه مسئله ای است که توسط بسیاری از زوج ها قبل از ازدواج سبک شمرده می شود، اما آمار ها نشان می دهد که گذراندن این دوره می تواند چه اهمیت بالایی در روابط زوجین و زندگی مشترک داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا به اهمیت این مسئله بپردازیم.

مشاوره قبل از ازدواج چه اهمیتی دارد؟

بر اساس آمار هایی که منتشر شده است، سال 97 یکی از سال های جنجالی در خصوص آمار ازدواج و طلاق بوده است. گذارشات حاوی از آن است که در این سال، تعداد ازدواج های صورت گرفته حدود 550 هزار، و تعداد طلاق های صورت گرفته حدودا 170 هزار مورد بوده است.

این گذارشات نشان می دهد که عدم شناخت طرفین از یکدیگر یکی از شایع ترین عوامل جدایی میان زوج ها میباشد، چرا که حدود 30 تا 40 درصد آنها در طی یک سال زندگی مشترک صورت گرفته است.

یکی از راهکار هایی که می تواند باعث شود تا این آمار تا حد زیادی کاهش پیدا کند گذراندن دوره مشاوره قبل از ازدواج است. در این دوره که توسط یک مشاور یا درمانگر انجام می شود، زن و مرد می توانند به مسائل بسیار مهمی در خصوص زندگی مشترک خود بپردازند و با یک دید باز برای شروع زندگی اقدام کنند.

در مشاوره قبل از ازدواج به چه مسائلی میپردازیم؟

در این دوره مشاوره، زوج ها می توانند پیش از اینکه زندگی مشترک خود را بنا کنند، رابطه خود را مستحکم تر نموده و درباره مسائل مهم زندگی با یکدیگر گفت و گو کرده و به یک نتیجه مشترک برسند. برخی از مسائلی که در این دوره به بحث و گفت و گو گذاشته می شود شامل موارد زیر می باشند:

  • ارزش ها و باور های طرفین ازدواج
  • چگونگی برقراری ارتباط صحیح با یکدیگر
  • شیوه صحیح محبت به یکدیگر
  • مسائل مربوط به روابط جنسی
  • اهداف و طرفین برای ازدواج
  • چگونگی مواجهه با مشکلات و مسائل زندگی
  • کنترل خشم و همچنین خشونت زناشویی
  • نحوه درک کردن یکدیگر
  • روابط خانوادگی و فامیلی

این موارد بخش کوچکی از اهداف و مسائلی است که در یک مشاوره قبل از ازدواج توسط فرد متخصص مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و افراد نظرات خود، انتظارات و اهداف خود را در خصوص هر کدام از این موارد به اشتراک می گذارند.

چه انتظاری می توان از مشاوره قبل از ازدواج داشت؟

این جلسات مشاوره به منظور بهبود روابط افراد، شناخت بیشتر از یکدیگر و باور ها ارزش های آنها، تحکیم روابط، داشتن انتظارات بجا و واقع گرایانه انجام می شود. همچنین یکی دیگر از تاثیرات مثبتی که این جلسات دارند این است که یک دید مثبت در خصوص مراجعه به افراد متخصص برای برطرف کردن مشکلات خود به وجود می آورد.

در مشاوره قبل از ازدواج، هر یک از طرفین دیدگاه های خود را در خصوص زندگی مشترک، اهداف شخصی خود در زندگی، اهداف خود در زندگی مشترک و نیاز ها و خواسته های خود از طرف مقابل را بیان می کنند. به این ترتیب، افراد شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر پیدا می کنند که همین امر باعث جلوگیری از مشکلات زندگی زناشویی می شود.

تیم متخصصان آرمیتا کلینیک، متشکل از متخصصان با تجربه و متعهد می تواند با بالا ترین کیفیت در خدمت زوج هایی باشد که قصد دارند برای زندگی مشترک خود وقت گذاشته و عاشیانه خود را بر روی پایه های محکمی بنا کنند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات