پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

خطرات استفاده از پان پراگ

از مهمترین عارضه ی مصرف پان پراگ، وابستگی و اعتیاد به این ماده است.

خطرات استفاده از پان پراگ

از مهمترین عارضه ی مصرف پان پراگ، وابستگی و اعتیاد به این ماده است. علایم ظاهر شده بعد از مصرف پان پراگ عبارتند از : احساس گرمی، سرخوشی موقت، احساس سبکی در سر، گيجي و شادی کاذب.

 در واقع، تاثيراتی که سیگار و اکستازی در شخص ایجاد می‌کنند مشابه تاثیراتی است که پان پراگ در شخص ایجاد می‌کند و در نهایت، زمینه را برای وابسته شدن به روانگردان‌های دیگر پدید می آورد.

 کشور هند به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده ی پان پراگ، بالاترین میزان سرطان دهان را در جهان دارا است. جويدن پان پراگ باعث می شود که نیکوتین موجود در آن، باعث زردی رنگ دندان ها و آسیب به سلول‌های مغزی شود.

 مواد موجود در نیکوتین از طریق بزاق و مخاط دهان جذب شده و در اثر ورود به جریان خون بر روی سلول های مغزی و عملکرد آنها اثر منفی ایجاد می‌کند. سرطان دهان، حنجره، گلو و نای، فساد لثه و ایجاد اختلال در عملکرد قلب و عروق و سیستم تنفسی از خطرات بسیار مهم استفاده از پان پراگ به شمار می‌روند.

 به علاوه، مصرف پان پراگ سبب افزایش تولید بزاق دهان می‌شود و خروج آب دهان قرمز رنگ مصرف‌کنندگان پان پراگ باعث شده که پان پراگ جزء کثیف ترین مواد مخدر محسوب بشود. همچنین، افزایش تحريکات بزاقی باعث شده که شخص به طور مرتب تمایل به تف کردن داشته باشد و ریختن آن در اماکن عمومی باعث گسترش بیماری‌های عفونی چون هپاتیت و سل می‌شود.

از اثرات کلی مصرف پان پراگ می‌توان به دست از دست دادن تعادل رفتاری و حرکتی، سبکی سر، گیجی، شادی کاذب و نشئگی اشاره کرد. قابل ذکر است که، این ماده چهارمين ماده ی پرمصرف جهان بعد از تنباکو، الکل و کافئین می باشد که حدود ۱۰ درصد جمعیت دنیا در کشورهای آسیای جنوب شرقی به ویژه هند و پاکستان را به سمت سوء مصرف این ماده می کشاند.

تحقيقات صورت گرفته در هند، پاکستان و نپال نشان می‌دهد که در حال حاضر، ۲۰ تا ۴۰ درصد از جمعیت جوان این کشورها به سوء مصرف این ماده مبتلا هستند. از بزرگترین خطرات مصرف پان پراگ می توان به این نکته ی مهم اشاره کرد که این ماده در بسته بندی های جذاب و به شکل ادامس زمینه را برای اعتیاد کودکان و نوجوانان فراهم می‌آورد و بهداشت جامعه را با خطر مواجه می‌سازد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات