پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

رفتار پرخاشگرانه و اختلال سلوک

اختلال سلوک طیف وسیعی از رفتارهای ضد اجتماعی چون اعمال پرخاشگرانه، سرقت، خرابکاری، حریق عمدی، دروغگویی، ولگردی، و فرار را در بر می‌گیرد. اگر چه این رفتارها گوناگون هستند، ویژگی مشترک آنها زیر پا گذاشتن مقررات و انتظارات اج

رفتار پرخاشگرانه و اختلال سلوک

اختلال سلوک طیف وسیعی از رفتارهای ضد اجتماعی چون اعمال پرخاشگرانه، سرقت، خرابکاری، حریق عمدی، دروغگویی، ولگردی، و فرار را در بر می‌گیرد. اگر چه این رفتارها گوناگون هستند، ویژگی مشترک آنها زیر پا گذاشتن مقررات و انتظارات اجتماعی است. بسیاری از رفتارها اغلب در اعمالی علیه محيط که شامل افراد و اموالشان است منعکس می‌شود.

رفتارهای ضد اجتماعی به نوعی در سیر طبیعی رشد ظاهر می‌شوند. نزاع، دروغگویی، دستبرد، تخريب اموال، نافرمانی در مقاطع مختلف کودکی نسبتاً شایع هستند. این رفتارها، اغلب با گذشت زمان تقليل می‌یابند، در کارکرد روزمره تداخل ایجاد نمی‌کنند، و پیش‌بینی نمی‌شود که در بزرگسالی پیامدهای نامناسبی داشته باشند.

اصطلاح اختلال سلوک معمولاً به الگوی رفتاری ضد اجتماعی غیر قابل کنترل کودک یا نوجوان اطلاق می شود که با آسیب رساندن قابل ملاحظه‌ در کار کرد روزمره در خانه یا مدرسه و نگرانی زیاد سایر افراد همراه است. رفتار ضد اجتماعی شدید بالینی احتمالا جوان را در تماس با موسسات اجتماعی مختلف قرار می‌دهد.

مراکز بهداشت روانی و دستگاه حقوقی جزائی مراکز اصلی تماس نوجوانان دارای مشکل رفتاری هستند. در نظام آموزشی برای کنترل چنین کودکانی اغلب از خدمات معلمان و کلاسهای ویژه استفاده می‌شود. اختلال سلوک، چالش‌های خاصی را برای درمان ایجاب می‌کند، کاربرد درمانهای متعدد اختلال سلوک را تشریح می کند. تمرکز، کارایی و محدودیت های تکنيکهای مختلف بررسی می‌شوند. ارزیابی درمان های گوناگون مستلزم آن است که در دامنه کامل ویژگیهای اختلال سلوک تشریح شوند. تا حوزه هایی که در مقابل درمان تاثیرپذیرند مشخص گردند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات