پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

انواع اختلالات اضطرابی

شدت این مشکلات گاه آنقدر زیاد است که می تواند منجر به این شود که فرد مبتلا نتواند به زندگی عادی و معمول خود ادامه دهد

همه ی آدم ها در زندگی و در شرایط مختلف ممکن است دچار اضطراب و استرس شوند. این امر کاملا طبیعی است بوده و حس اضطراب یکی از معمول ترین حس های هر انسان سالمی می باشد.

برای مثال، انسان ها ممکن است در شرایط مختلفی مانند مواجه شدن با یک مشکل در محیط کار، یا پیش از شروع یک امتحان و یا پیش از انتخاب یک تصمیم مهم دچار استرس و اضطراب شوند.

اما در برخی از موارد، با گروهی از مشکلات رو به رو می شویم که اختلالات اضطرابی نامیده می شوند. این بیماری ها، مجموعه و گروهی از مشکلات ذهنی و روانی می باشند، و باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند استرس شدید و ناراحتی های مختلف ذهنی می شوند. شدت این مشکلات گاه آنقدر زیاد است که می تواند منجر به این شود که فرد مبتلا نتواند به زندگی عادی و معمول خود ادامه دهد و روال زندگی شخص را بر هم بزند.

افرادی که مبتلا به این بیماری های ذهنی هستند، معمولا از ترس و نگرانی شدیدی رنج می برند این امر نه تنها باعث ایجاد اخلال در زندگی آنها، بلکه گاها باعث به وجود آمدن مشکلاتی در روابط عاطفی و اجتماعی آنها می شود. موارد بسیاری مشاهده شده است که زن و شوهر به دلیل مشکلاتی از این قبیل، موفق به ادامه ی زندگی مشترک خود نشده اند.

 

انواع اختلالات مربوط به اضطراب

کلمه ی اختلال اضطراب کلمه ای است که شامل موارد زیادی می شود، و بیماری های اختلال اضطرابی شامل بیماری ها و عارضه های مختلفی می شود که هرکدام به نحوی با دیگری تفاوت هایی را شامل می شوند. در این مقاله، به انواع اختلالات از این قبیل پرداخته ایم که می توانید درباره انواع آنها اطلاعات مفیدی کسب نمایید. این اختلالات شامل موارد زیر می باشد:

اختلال پانیک (Panic)

در این نوع از اختلال ذهنی، فرد مبتلا در زمان های نا معلوم و کاملا تصادفی دچار ترس های شدیدی می شود که گاه و بی گاه به سراغ او می آیند. این ترس ها و وحشت های شدید ممکن است گاهی به طرز کاملا غیر منطقی و بی دلیل در فرد بروز کند.

در طول زمانی که اختلال پانیک رخ می دهد، فرد مبتلا ممکن است عرق کند، دچار درد در ناحیه قفسه سینه شود، سرگیجه بگیرد و همچنین دچار پالپیتیشن قلب (ضربان قلب شدید و نامنظم) شود. همچنین در برخی موارد دیده شده است که فرد مبتلا به پانیک اتک، دچار احساساتی مانند خفگی و یا حملات قلبی شده است.

 

اختلال اضطراب اجتماعی

این بیماری که همچنین با عنوان هایی مانند فوبیای اجتماعی نیز شناخته می شود، یکی دیگر از اختلالات مربوط به اضطراب است. این بیماری به این ترتیب است که فرد مبتلا به آن، به طرز شدیدی دچار ترس و نگرانی از شرایط و اتفاقات روزانه ی اجتماعی، مانند حضور در اتوبوس و ارتباط با افراد می شود.

افرادی که مبتلا به بیماری فوبیای اجتماعی هستند، هنگامی که در اجتماعی قرار می گیرند، دائما نگرانی این را دارند که دیگران درباره آنها چه فکری می کنند، و اینکه دیگران دائما درحال نگاه کردن به آنها و قضاوت کردن تک تک کارهایی آنان می باشند و از همین رو، نگران این هستند که کاری نکنند که از دید دیگران غیر عادی و تمسخر آمیز به نظر برسد.

 

فوبیای خاص

در این نوع بیماری فوبیا، افرادی که دچار این این اختلال هستند، دچار ترس ها و اضطراب های شدیدی در مواجهه با برخی از شرایط، و یا برخی از اجسام می باشند، مانند ترس از ارتفاع، و یا ترس از پرواز کردن. اگر چه این ترس ها در افراد عادی ممکن است معمول به نظر برسد، اما در این نوع از بیماری، این ترس ها به شدت افزایش می یابند و شدت ترس آنقدر بالا می رود که ممکن است فرد مبتلا را وادار کند از برخی از شرایط طبیعی زندگی دوری و خودداری کند.

 

اختلال اضطراب عمومی

در این نوع از اختلال روانی، فردی که دچار این بیماری روانی شده است، اغلب اوقات درباره ی مشکلات ساده و جزئی، و یا حتی درباره ی مشکلات و مسائل غیر واقعی دچار ترس و استرس فراوانی می شود.

 

علائم اختلالات اضطراب

معمولا در اکثر اوقات شناسایی و درمان اختلالات مربوط به اضطراب کار سخت و پیچیده ای نمی باشد. این اختلالات روانی معمولا همگی شامل علائم و نشانه های خاصی می باشند، و در برخی موارد با یکدیگر یکسان هستند. علائم و نشانه های این بیماری ها شامل موارد زیر است:

  • ترس، وحشت و آرام و قرار نداشتن
  • مشکلات مربوط به خوابیدن
  • ناتوانی در آرام بودن و حفظ خونسردی
  • دست  و پا های سرد، عرق کرده، بی حس و خواب رفته
  • تنگی نفس و مشکلات تنفسی
  • ضربان قلب شدید
  • خشکی دهان
  • دل پیچه و مشکلات گوارشی
  • گرفتگی عضلات
  • سرگیجه

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات