پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

فیبرومیالژی و نشانه های آن

برخی از درمان های میتوانند فیبرومیالژی را کنترل کنند

فیبرومیالژی و نشانه های آن

فیبرومیالژی اختلالی است که به طور گسترده ای اسکلت عضلانی را در بر می گیرد و فردی که به این سندروم مبتلا می شود، نشانه هایی نظیر خستگی، خواب، حافظه و مشکلات مربوط به خلق و خوی را تحمل خواهد کرد. محققان بر این باورند که سندروم فیبرومیالژی می تواند با تاثیر و تداخل بر روی درک احساس درد توسط مغز، این حس را شدید تر کند.

نشانه ها و عوارض این بیماری برخی اوقات ممکن است پس از یک ضربه ی روانی شدید، عمل جراحی، عفونت یا استرس روانی شدید در فرد مبتلا پدیدار شود. البته گاهی اوقات نیز مشاهده شده است که عوارض و نشانه های این بیماری به صورت تدریجی و بدون محرک خارجی و اضافه ای به وجود آمده است.

به طور کلی، تحقیق ها و آمار های صورت گرفته در خصوص این بیماری به ما نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان ممکن است دچار این بیماری شوند. همچنین تحقیقات به ما نشان می دهد که بسیار از افراد مبتلا به این بیماری، بیماری های دیگری نیز سردرد های تنشی، اختلال های مفصل گیجگاهی‌ زیرواره‌ای (به انگلیسی temporomandibular joint)، سندروم روده تحريک پذير و اضطراب و افسردگي را نیز تجربه کرده اند.

اگر چه بر خلاف پیشرفت های زیادی که علم درباره این بیماری داشته است، اما همچنان پزشکان و محققان نتوانسته اند درمان قطعی برای این بیماری پیدا کنند. با این حال، برخی از درمان ها وجود دارد که می توانند به فرد مبتلا به فیبرومیالژی کمک کنند تا این بیماری را کنترل کنند. از جمله این بیماری ها می توان به انجام تمرینات ورزشی، ریلکس کردن و مدیتیشن و تمرینات مخصوص به کاهش استرس اشاره کرد.

علائم بیماری فیبرومیالژی

درد گسترده

افرادی که دچار این سندروم شده اند در مصاحبه هایی که با آنها صورت گرفته است اظهار می کنند که درد مربوط به سندروم فیبرومیالژی معمولا یک درد دائمی است که حد اقل طبق آمار های به عمل آمده حدود سه ماه طول می کشد. در خصوص گسترده بودن این بیماری می توان گفت که افراد معمولا این درد را در دو طرف بدن خود و بالا و پایین کمر خود احساس می کنند.

کوفتگی

افراد مبتلا به فیبرومیالژی معمولا هنگام بیدار شدن از خواب احساس خستگی می کنند. آمار ها نشان می دهد علی رغم اینکه افراد خواب طولانی مدت را نیز امتحان کرده اند، باز هم دچار این امر می شوند. خواب آنها معمولا توسط درد آشفته می شود، و بسیاری از بیماران، اختلالات خواب متنوعی را تجربه کرده اند که از جمله آنها می توان به سندروم پا های بی قرار و آپنه خواب اشاره کرد.

مشکلات شناختی

یکی دیگر از نشانه های این بیماری که معمولا با عنوان فیبروفاگ شناخته می شود، باعث به وجود آمدن اختلال در تمرکز برای فرد، توجه کردن و تفکر دقیق در او می شود.

اضطراب و استرس

تحقیقات و نظرسنجی های انجام شده در خصوص سندروم فیبرمیلاژی نشان می دهد که یکی از شایع ترین و معمول ترین مشکلاتی که افراد دارای سندروم فیبرومیالژی با آن درگیر هستند اضطراب و استرس می باشد.

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات