پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مواد مخدر و محرک

واد مخدر و محرک اساسا موادی هستند که افراد به دلایل مختلف، نظیر شادی و خوشحالی، و یا فرار از مشکلات برای مدت کوتاه از آنها استفاده می کنند. در این مقاله به این مواد و تاثیران آنها می پردازیم

مواد مخدر و محرک

انسان برای رهایی از درد، بی حوصلگی و یا مسائل دیگر، از دیرباز از مواد مخدر و محرک استفاده کرده است. اين مواد، يکي که از چهار اثر زیر را براي او داشته اند : تسکین، آرامش، تحریک و ایجاد دیلیريوم. داروی مسکن، حرکات انسان را کند و واکنش‌های او را آهسته می کند.

 داروهای مسکن اصلی شامل داروهای هیپنوتیک و داروهای نارکوتیک است. این داروها برای ایجاد خواب، برطرف کردن درد، ایجاد بی حسی و رخوت، و در نهایت بهت زدگی استفاده می شود. تاثیر آرام بخش ها از بسیاری جهات، شبیه مسکن هاست.

داروهای محرک، بر مغز و اعصاب سمپاتیک تاثیر می گذارند، فعالیت حرکتی و آمادگی جسمی را بیشتر می‌کنند، و مانع خستگی و خواب آلودگی می شوند. قاعدتا محرک‌ها، حساسیت عضلانی و مقدار اضطراب را افزایش می‌دهند.

یک داروی دیليريوم زا، سندرم حاد مغزي ایجاد می کند که علائم آن گیجی، خطاي ادراک، توهم و همچنين غالباً ازدیاد در فعالیت های روانی - حرکتی است. داروهایی که معمولاً به عادت و اعتیاد منجر می شود عبارتند از :


داروهای عادتزا و اعتیاد آور

مواد مسکن

ناکوتيک : مخدرهايي هستند که درد را تسکین می دهند و آگاهی از مسائل را کمتر می‌کنند.
تریاک و مشتقات آن مانند : مورفین، هروئین، کودئین و غیره.
مواد مصنوعی جانشین مورفین، مانند : متادون، دمرول و غیره .
هیپوتيک ها (خواب‌آور ها): باربیتورات ها مانند : اميتال، نمبوتال، و سکونال و غیره.
غیر باربيتورات ها مانند : برومید ها، پارالدهيد، کلورال هیدرات و غیره.


مواد آرام‌بخش

مپرومیت مانند : اکوانیل، ميلتاون.

مواد محرک

مانند کوکائین، کافئین. نیکوتین.
آمفتامین‌ها، مانند : بنزدرين، دکسدرین، متدرين و غیره .


مواد دلیریوم زا

ماری جوانا، مسکلين، بوفوتنین
تاثير آني اين مواد تا حدی بستگی به ساخت شخصیت افراد دارد. در افراد تأثیرپذیر، مقدار زياد از یک ماده محرکه مانند کوکائین و یا یکی از آمفتامين ها، حتی اگه فقط یکبار استفاده شود، ممکن است علايم بالقوه پسيکوز را در شخص رها سازد، این علائم هنگامی که تأثیر دارو محو شود، از بین می‌روند.

 به طور کلی تریاک شخص را منگ و حال میکند، لیکن حواس او را روشنایی مصنوعی خاصي می بخشد. فرد احساس آرامش و خوشحالی زیاد می‌کند، خاطرات خوشی به او دست می‌دهد، تمایلات جنسی او کم می شود، و مفهوم زمان، فضا و مکان برایش مسخ می‌شود.

کوکائين غالبا از سردرد و بیقرار ایجاد می‌کند که البته متعاقب آن چند ساعت خوشحالی افراطی پدید می‌آید، ولی بعضی دچار ترس و توهمات ناخوش آیند بصری و لمسی می‌شوند.

 ماری جوانا معمولاً سبب ایجاد حالت خوشحالی شدیدي می‌شود که تحت تاثیر آن، زمان به کندی پیش می‌رود و فعالیت‌های جسمی و عقلي فرد موقتا عقب می افتد.

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات