پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ایستایی خواب

ایستایی خواب ایستایی خواب مستی خواب نیز نامیده می شود احتمالاً در رفتارهای پیچیده مرتبط با خواب نیز نقشی به عهده می‌گیرد. این پدیده به یک دوره از اختلال عملکرد و کاهش ویگلانس در پی بیداری از یک اپیزود عادی خواب یا یک چرت ا

ایستایی خواب

ایستایی خواب مستی خواب نیز نامیده می شود احتمالاً در رفتارهای پیچیده مرتبط با خواب نیز نقشی به عهده می‌گیرد. این پدیده به یک دوره از اختلال عملکرد و کاهش ویگلانس در پی بیداری از یک اپیزود عادی خواب یا یک چرت اشاره می‌کند.

ایستایی خواب ممکن است شدید بوده، چندین دقیقه تا چندین ساعت به طول انجامیده و با اپیزودهای ثبت شده ی خواب ثانیه ای در پلی گرافی همراه شود. تحقیقات اخیر به روشنی اثبات کرده اند که ایستایی خواب یک پدیده ی نیرومند بوده و موجب اختلال در عملکرد و ویگلانس می‌شود.

در افراد بهنجار، بدون محرومیت از خواب به طور متوسط یک ساعت به طول می‌انجامد و رفع آن به ۴ - ۲ ساعت زمان نیاز دارد. به دنبال محرومیت از خواب وخیم تر شده و یکی از عوامل اولیه ی شناخته شده در خواب گردی به شمار می‌آید. اختلال عملکرد در طول گذر از خواب به بیداری دارای پی آمدهای مهمی در اتخاذ تصمیم سریع ضمن بیداری تحمیلی مانند بیداری با زنگ تلفن در نیمه ی شب و کارایی شخص پس از چرت های برنامه‌ریزی شده در محل کار هست.

مدت زمان ایستایی خواب

به نظر می‌رسد که در میزان و مدت زمان ایستایی خواب، هم به دنبال بیداری ارتجالی پس از دوره ی عمده ی خواب، و هم به دنبال چرت ها تنوع بزرگ بین فردی وجود داشته باشد. ایستایی خواب ممکن است به عنوان اِرازل گیج کننده تصور شود که بالقوه در همه ما موجود است و امکان دارد که اختلالات اِرازل نمایانگر یک شکل شدید از ایستایی خواب باشند. عوامل دیگر و بسیار مهمی که فراتر از این محدوده هستند، عبارتند از اثر: (۱) اثر شناخته شده ی ژنتیکی بر روی خشونت و (۲) اثرات به خوبی نشان داده شده ی عوامل محیطی و اجتماعی بر روی ساختار و کارکرد دستگاه عصبی. انعطاف دستگاه عصبی در پاسخ به نفوذ محیطی بیشتر از آن است که قبلا تصور می شد.

عوامل روانی - زیست شناختی و اجتماعی - فرهنگی

عوامل روانی - زیست شناختی و اجتماعی - فرهنگی هر دو بدون شک در خشونت مرتبط با بیداری و خواب موثر هستند. درمان اختلالات اِرازل شامل رویکردهای دارویی و رفتاری هیپنوتیزم می شود. نکته ی مهم دیگر آن است که مابین آپنه ی انسدادی خواب و اِرازل های گیج کننده ارتباط وجود دارد. بیمارانی که از آپنه ی انسدادی خواب رنج می برند، ممکن است اِرازل های مکرر را تجربه نمایند و این ممکن است به تسریع فعالیت حرکتی ناگهانی ناشی از اِرازل کمک بکند. از این رو، مشاهده ی رفتار بالینی - یک اِرازل گیج کننده - ممکن است در واقع ناشی از اختلال اولیه و زمینه ای دیگر خواب، باشد. این امر نمونه ی دیگری است در مورد اینکه چرا بررسی های شبانه ی پلی سومنوگرافیکی با نظارت گسترده ی فیزیولوژیک در ارزیابی بالینی پاراسمنی های حرکتی مشکل‌آفرین اجتناب ناپذیر است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات