پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

خواب در افراد با دمانس

خواب در افراد با دمانس تظاهرات بالینی  آشفتگی‌های خواب دراشخاص با دمانس شامل اختلال خواب شبانه، بی خوابی و رفتار غیر قابل پیش بینی شده ی شبانه با پیامد خواب‌آلودگی روزانه است.

خواب در افراد با دمانس

تظاهرات بالینی 

آشفتگی‌های خواب دراشخاص با دمانس شامل اختلال خواب شبانه، بی خوابی و رفتار غیر قابل پیش بینی شده ی شبانه با پیامد خواب‌آلودگی روزانه است.

این افراد ممکن است بیقراری، آواگری، سرگردانی و جنگ خوئی را در شب تجربه نمایند. بی قراری آنها اغلب نزدیکی‌های غروب خورشید وخیم تر شده و در تمام مدت شب ادامه می یابد و به حالتی منجر می‌شود که اول به غروب زدگی توصیف شده است. وجود بی قراری شبانه، معمولاً نیازمند اقدام سریع دارویی، رفتاری و / یا محیطی است.

اشخاص مبتلا به دمانس

اشخاص مبتلا به دمانس یک فاز خواب به تاخیر افتاده با سطوح بالاتر از فعالیت کلی شبانه را تجربه می‌کنند. یک دور باطل ممکن است گسترش یافته و منجر به بی خوابی ناشی از اختلال خواب شبانه و چرت های روزانه شود. دمانس ممکن است موجب کاهش تعداد سلول ها در هسته ی فوق کیاسمایی شده و در نتیجه پاسخدهی ملاتونین کاهش بیابد. این امر منجر به اختلال کارکرد ریتم شبانه روزی و تغییرات چرخه ی خواب / بیداری می‌شود. کاهش قرارگیری در معرض نور در طول روز، محدودیت تعامل اجتماعی یا تحریک، فقدان فعالیت های جسمانی و اختلال در برنامه ی مراقبت کنندگان در آشفتگی‌های خواب مبتلایان به دمانس مشارکت می کنند. اشخاصی که در مراکز سازمانی به سر می‌برند، به ویژه در طول روز در معرض نور کافی قرار نگرفته و این امر به اختلال در کارکرد هسته‌ی فوق کیاسمایی افزوده می‌شود.

اعمال شبانه ی مختل کننده

اعمال شبانه ی مختل کننده، مانند استحمام همراه با قرارگیری در معرض نور روشن در خانه ی سالمندان یا بیمارستان در کل شب، چرخه ی خواب / بیداری منقطع را افزایش می‌دهد. امراض بینایی مانند تخریب ماکولا یا تخریب عصب بینایی به اختلال اثر نور افزوده شده و عدم تعادل چرخه ی خواب / بیداری را در مبتلایان به دمانس وخیم تر می نماید. محدودیت تعامل اجتماعی و کاهش میزان فعالیت جسمانی نیز تحریک بیداری را کاهش داده و چرت های روزانه را افزایش می‌دهد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات